VYBÍJÍ SE MI BATERIE

1.krok

Zkontrolujte si zda máte rozpojený oranžový a červený drát.

2.krok pokud nepomůže první

Pokud nepomáhá první krok je možné, že máte auto do roku 2007 (u některých až 2009) a musíte si nechat přehrát, nebo vyměnit gateway jednotku.

Gateway co nevybiji baterku 1K0 907 530 a index l,q,p,s,aa,ad

Vybíjení autobaterie může být problémem hlavně v ročnících výroby 2004, 2005 i 2006.

Všechny autorádia s CAN-BUSem pro koncernové vozy jsou vybaveny CAN-BUSem 2.0, tudíž pro správnou funkci potřebují odpovídající nakódování gateway jednotky ve Vašem voze. Váš vůz musí být vybaven správně nakonfigurovanou gateway jednotkou a musí být vybaven standardem, CAN-BUSem na verzi 2.0 (což splňuje většina dnešních vozů). Přehrávání gateway je v dnešní době již poměrně vzácné jen u specifických vozů kolem roku 2004-2006, novější vozy tento standard bez problémů splňují a jakékoli úpravy pro správnou funkci nového autorádia nejsou zapotřebí.

Problémem nejsou jen aftermarket autorádia, ale také originální autorádia Škoda či Volkswagen, při výměně autorádia z facelifové řady vozu do předfaceliftové (např. výměna autorádia Columbus ze Škoda Octavia 2 facelift do Škoda Octavia 2 předfacelift.).

Proto pokud Vám vybíjí baterii například RNS310, RNS315, RCD310, RCD510, Škoda Columbus, Amundsen nebo Amundsen+, Bolero, Swing, ale i činská originální autorádia RCD 330, RCD 360, pak Vás přehrání softwaru v gateway nemine.

Dokódování gateway jednotky (pokud to již neumí Vaše současná - v 90% ano) Vám zapne také další funkce ve Vašem automobilu, např. spínání režimu zpátečky v autorádiu pro zobrazení zadní kamery a parkovacích senzorů, které záleží dle typu a nakódování gateway jednotky. Stejně tak zobrazování otevřených dveří či základní data z automobilu (palivo v nádrži, otáčky motoru apod.) a nebo jen prosté svícení tlačítek na autorádiu, to vše gateway jednotka ovládá.

Typy gateway jednotek, kde s největší pravděpodobností nehrozí vybíjení baterie: 1K0 907 530 a index: L, P, Q, S, AA, AB, AC, AD, v některých případech E a K by měly být zcela vyhovující, pokud např. kupujete jinou gateway jednotku. Nejlepší volbou gateway jednotky jsou indexy např. AA či AD, jsou seřazeny dle abecedy, tj.: L je nejstarší typ gateway jednotky, AD je nejnovější typ, při kterém je zajištěné nevybíjení autobaterie a plná podpora funkcí autorádia - spínání zpátečky, osvětlení tlačítek autorádia, zobrazení otevřených dveří, palubní počítač na autorádiu apod.

O typu současném typu gateway jednotky ve Vašem voze rozhoduje nejen ročník výroby/modelový rok, ale také výše výbavy, kterou Váš vůz měl z výroby, tudíž méně pravděpodobné je vybíjení baterie/lepší komfortní jednotka se nachází ve voze, když je vůz vybaven např.: automatickou klimatizací (climatronic), multifunkčním volantem, parkovacími senzory a nejvíce důležitým prvkem je typ autorádia z výroby.

Pokud vlastníte starý index gateway jednotky, nemusíte nutně kupovat novou jednotku, stačí si jí nechat  přehrát.

S gateway může být problém jen do roku 2009

Pokud máte automobil vyrobený od roku 2009, můžete si být jisti, že problém s vybíjením autobaterie ze strany výměny autorádia již nehrozí.

Vybíjení autobaterie nehrozí jen ze strany špatně uspaného autorádia přes canbus, ale příčin může být několik (např. neuzamčení vozu, vybití baterie způsobí komfortní jednotka apod. Příčin vybití baterie ve voze může být desítky.), pokud máte problém s tím že Váš vůz vybíjí baterii a nemůžete nastartovat, zastavte se u nás na kontrolu akumulátoru či ověření důvodu vybíjení baterie. Baterii Vám rádi proměříme a můžeme tak snadno odhalit, jaká je příčina, že Váš vůz má vybitý akumulátor.

Další variantou může být také špatné zapojení autorádia, které většinou poznáte tak, že se autorádio po vyndání klíčku nevypne. Většina aftermarket autorádií mají v dodané kabeláži rozpojený červený a oranžový kabel, sloužící pro stále napájení rádia proudem. Pokud máte tento kabel zapojený, z logického důvodu pak autorádio nelze vypnout a během pár hodin se baterie ve voze vybije. Často bývají tyto kabely z výroby již rozpojene a jsou označené nápisem: "Connect if not CAN". Důležité je tedy tento rozpojený svazek naspojovat.

Gateway se řeší pouze u vozů, které již mají ve svém modelovém roce tzv. MOST konektor (tvar velké kostky obsahující veškerou kabeláž z vozu) a autorádia jsou uspávána pomocí canbusu. Starší typ konektorů, tzv. ISO konektory, které vypínají rádio odpojením plusového napětí a jímž je vybavena většina vozů prvních generací problém s uspáváním rádií nemá, protože je vůz odpojuje napřímo od proudu, nikoli softwarově a první generace vozů tak problém s vybíjením baterie kvůli gateway nemají.

Např. Škoda Octavia 1, Škoda Fabia 1, VW Passat B5.5, VW Golf 4 apod. nemají problém s vybíjením baterie kvůli autorádiu.

vyjímky a specifické vozy

Ve výjímečných případech u Škoda Octavia 2, které jsou vyrobené v roce 2007/2008 a nemají ve voze gateway jednotku od výrobce Temic, ale Siemens je nutná výměna za novou jednotku, protože tyto jednotky se nedají přehrát.

VW Transporter T5 předfacelift (2003-2009) existuje ve 2 variantách s ISO kabeláží (bez problémů) a s MOST konektorem obsahujícím CAN kabeláž (CAN HIGH, CAN LOW), které však jsou vždy v tomto ročníku na verzi CANBUSU 1.6 a nelze jej přehrát. Připojení autorádia do tohoto vozu je samozřejmě možné, ale vyžaduje to vyvedení nového nezávislého napájecího kabelu. Zapojení do tohoto vozu Vám rádi odborně provedeme či připravíme potřebnou kabeláž.

Gateway jednotky, které lze přehrát bez nutnosti výměny

1K0907530A S0020 1K0907530B S0050 1K0907530B S0070 1K0907530C S0080 1K0907530D S0100 1K0907530E S0110 1K0907530F S0120 1K0907530G S0140 1K0907530H S0150 1K0907530J S0160 1K0907530K S0170

Gateway jednotky které nelze přehrát a je nutná výměna

1K0907530K S0021 1K0907530P S0191 1K0907530P S0192

Diagnostika VCDS a verze softwaru gateway

Pro otestování přes diagnostiku VCDS se můžete podívat na verzi softwaru v daném automobilu, pokud je verze 0120, autorádio bude bránit uspání jednotky a bude baterie se bude vybíjet. Gateway jednotky Temic přehráváme na verzi 0178.

seznam nejrozšířenějších vozů

Pokud jsi zručnější

Pokud umíš měřit základní veličiny pomoci multimetru , doporučuji tento postup .
Přepnout na AMPERY , MAX rozsah doporučuji 15A , proč nápisu později PŘEKOLÍKOVAT plusový kabel , POZOR při zpětném měřeni , ale to asi znáš .
Další krok , při otevřeně kapotě , zamknout koncák od kapoty , na maxidotu musí být zhaslý , odpojit , akumulátor zapojit AMPERMETR do SERIE z plusovým polem , tj. plus kabel na baterku a minus kabel z měřáku na klemu od baterky , poradně to musí držet a mít spoj . Pokud tohle budeš mít pozavírat všechny dveře vypnout rádio , vytáhnout klíč samozřejmě a zamknout dálkou . Při zamčeni naskočí špička odběru až 15A proto ten rozsah při menším vyletí pojistka , a nic nezměříš .
Pokud po zamčeni , klesne odběr z baterky na 0,4A co z je 400mA a to je hodně a po čase klesne na cca 11mA , auto o radiu ví a umí ho vypnout , pokud se odběr bude stále pohybovat , na hodnotě 150-400mA , je problém v řidiči jednotce Gtw , ta rádio prostě nevidí a neumí ho vypnout , ale protože máš auto rok výroby 2009 tento problém by to být neměl , tento rok výroby by měl mít novou GTW , která je již inovovaná a rádio tohoto typu vidi.
Další věc , Canbus máš zapojený je to patrné z obrázku , pokud otevřeš dveře měl by ti can bus ukázat autíčko na panelu radia a u něj otevřený dveře , pokud je to takhle canbus komunikuje , pokud ne je chyba v komunikaci mezi autem a tou krabičkou zvanou canbus . Pak je řešeni ze v nastaveni pod heslem by si musel hledat další možnosti nastaveni canbus , ale do toho bych se nepouštěl , a vyzkoušel to co jsem popsal výše. Dej vědět jak si postoupil .
Tady jsou indexy po načteni DIAG
1K0 907 530 index l,q,p,s,aa,ad

sepsal Tom Dlouhán

Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky